Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2013

Αξιολόγηση Διδακτικού Σεναρίου


Κριτήρια Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Σεναρίου

Γενικά χαρακτηριστικά 
Ρεαλιστικό - Εφικτό
Εντός χρόνου
Αφετηρία

Ι. Περιεχόμενο - Γνωστικό αντικείμενο 
α) Γνώσεις για τη Γλώσσας & τη Λογοτεχνία)  
- Σύνδεση με ΑΠΣ ΔΕΕΠΣ
- Πληροφορία - Γνώση (ακριβής, πλήρης, επικαιροποιημένη) 
β) Γνώσεις για τον κόσμο, στάσεις ζωής, αξίες κλπ
- Σεβασμός της ετερότητας
- Περιβαλλοντική αγωγή
- Εκπαίδευση της ειρήνης
- Αξιοποίηση των τεχνών στη διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων 

ΙΙ. α) Μεθοδολογία (Διδακτικές Πρακτικές) 
- Αξιοποιεί την διερευνητική-ανακαλυπτική μέθοδο
- Ενθαρρύνει την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία 
- Αναπτύσσει την κριτική σκέψη του μαθητή 
- Αναπτύσσει τη δημιουργική σκέψη του μαθητή 
- Εμπλοκή - διαδραστικότητα με τον χρήστη-μαθητή (με ενεργό/παθητικό τρόπο)
Τι ταυτότητες μαθητών και εκπαιδευτικών προϋποθέτει και τι ταυτότητες σκοπεύει να δημιουργήσει;

β) Φύλλα Εργασίας 
- Ίδια ή διαφορετικά
- Ανάθεση παράλληλων δραστηριοτήτων στις διάφορες ομάδες
- Αντιστοιχία στόχων και δραστηριοτήτων

ΙΙΙ. Γραμματισμοί (Δεξιότητες) 
Τι είδους γραμματισμό προσφέρει; 
- κλασικό 
- νέο γραμματισμό
- κριτικό γραμματισμό

ΙV. Προστιθέμενη αξία των ΤΠΕ
- Προϋποθέτει ειδικές γνώσεις
- Πλεονεκτήματα από τη χρήση των ΤΠΕ
- Δυσκολίες από τη χρήση των ΤΠΕ

Αξιολόγηση


ΤΠΕ

Κριτήρια Αξιολόγησης Λογισμικών


Κριτήρια Αξιολόγησης Λογισμικών 

Ι. Περιεχόμενο - Γνωστικό αντικείμενο 
α) Γνώσεις για τη Γλώσσας & τη Λογοτεχνία)  
- Σύνδεση με ΑΠΣ ΔΕΕΠΣ
- Πληροφορία - Γνώση (ακριβής, πλήρης, επικαιροποιημένη) 
β) Γνώσεις για τον κόσμο, στάσεις ζωής, αξίες κλπ
- Σεβασμός της ετερότητας
- Περιβαλλοντική αγωγή
- Εκπαίδευση της ειρήνης
- Αξιοποίηση των τεχνών στη διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων 

ΙΙ. Μεθοδολογία (Διδακτικές Πρακτικές) 
- Αξιοποιεί την διερευνητική-ανακαλυπτική μέθοδο
- Ενθαρρύνει την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία 
- Αναπτύσσει την κριτική σκέψη του μαθητή 
- Αναπτύσσει τη δημιουργική σκέψη του μαθητή 
- Εμπλοκή - διαδραστικότητα με τον χρήστη-μαθητή (με ενεργό/παθητικό τρόπο)
Τι ταυτότητες μαθητών και εκπαιδευτικών προϋποθέτει και τι ταυτότητες σκοπεύει να δημιουργήσει;

ΙΙΙ. Γραμματισμοί (Δεξιότητες) 
Τι είδους γραμματισμό προσφέρει; 
- κλασικό 
- νέο γραμματισμό
- κριτικό γραμματισμό

ΙV. Υλικο-τεχνική υποδομή λειτουργία 
- Απαραίτητη η εγκατάσταση
- Προϋποθέτει ειδικές γνώσεις
- Φιλικό στο χρήστη (user friendly)
- Υποστήριξη με έντυπο ή ηλεκτρονικό υλικό (οδηγίες)

V. Σχεδιασμός (αισθητικά - μορφολογικά χαρακτηριστικά) 
- Αισθητική (γραφικά, χρώματα, γραμματοσειρές, κλπ)
- Ψυχαγωγικό

VI. Κόστος 
Προσβάσιμο στο διαδίκτυο
Ιδιωτική δαπάνη

(Δημιουργία Φύλλου Αξιολόγησης Λογισμικού: Φιλοθέη Κολίτση) 

--------------------------------

Κριτήρια (Τύπος 1) 
1. Διδακτικό Περιεχόμενο 
2. Συνδέσεις με το Αναλυτικό Πρόγραμμα
3. Γραφικά / Πολυμέσα 
4. Σχεδίαση (Layout) 
5. Τεχνικές όψεις 
6. Προσαρμοστικότητα / Προσβασιμότητα 
7. Εμπλοκή / Διαδραστικότητα 
8. Υποστηρικτικό υλικό για μαθητή και δάσκαλο 
9. Αξιολόγηση 
10. Καταλληλότητα σε σχέση με τάξη /ηλικία 
11. Ευελιξία 
Christine Miller Jacqueline Bach SAS inSchool Interns, Cary, NC, USA, Summer 2001


--------------------------------

Κριτήρια (Τύπος 2) 
1. Ευκολία στη χρήση
2. Είναι κατασκευασμένο έχοντας στο μυαλό την πραγματικότητα, όπως την αντιλαμβάνονται τα παιδιά;
3. Εκπαιδευτικά (Τι μπορεί να μάθει από το πρόγραμμα ο μαθητής;) 
4. Διασκέδαση (Είναι το πρόγραμμα ευχάριστο στον χρήστη;)
5. Χαρακτηριστικά σχεδίασης (Πόσο έξυπνο είναι το πρόγραμμα;)
6. Κόστος 
Children's Technology Review, 1998



--------------------------------

Κριτήρια (Τύπος 3) 
1. Εγκατάσταση 
2. Συνοδευτικό έντυπο υλικό
3. Δυνατότητα πλοήγησης 
4. Περιεχόμενο
5. Σχεδιασμός 
6. Λήψη απόφασης 
από την ιστοσελίδα της Τερέζας Γιακουμάτου 




Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Οδύσσεια: H τύφλωση του Πολύφημου / Odyssey: Ulysses - Polyphemus


"Η τύφλωση του Πολύφημου στην Οδύσσεια και στην τέχνη"
Εποπτικό υλικό για το διδακτικό σενάριο της Τριανταφυλλιάς Γιάννου

Κείμενο: Οδύσσεια, ραψωδία ι, (στ. 240-630, ειδικότερα στ. 414-444)

Ομήρου, Οδύσσεια
(από το Ψηφιακό Σχολείο)

Ομήρου Οδύσσεια 
(από την ιστοσελίδα "Ελληνικός Πολιτισμός" του Γιάννη Παπαθανασίου) 

Ομήρου, Οδύσσεια
(από την ιστοσελίδα του Νεκτάριου ++) 



Αμφορέας Ελευσίνας (7ος π.Χ. αι) 
"Η τύφλωση του Πολύφημου"


Αμφορέας Ελευσίνας (7ος π.Χ. αι) 
"Η τύφλωση του Πολύφημου"
(λεπτομέρεια)


-----------

Σχολιασμός διδακτικής πρότασης Πατήστε ΕΔΩ!


Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013

Καλή Σχολική Χρονιά! 2013-2014


2013-2014
Καλή Σχολική Χρονιά!
Ήρεμη & Δημιουργική 
με υγεία και δύναμη! 

-----------------------------

Antonio Vivaldi, "Summer" (Καλοκαίρι) 
Sand Animation: Ferenc Cakó

-----------------------------

Antonio Vivaldi, "Autumn" (Φθινόπωρο) 
Sand Animation: Ferenc Cakó

-----------------------------

Antonio Vivaldi, "Winter" (Χειμώνας) 
Sand Animation: Ferenc Cakó

-----------------------------

Antonio Vivaldi, "Spring" (Άνοιξη) 
Sand Animation: Ferenc Cakó

-----------------------------