Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Διδακτικό Παράδειγμα Αξιοποίησης ΠΠ στο μάθημα της Λογοτεχνίας

Διδακτικό Παράδειγμα Αξιοποίησης ΠΠ στο μάθημα της Λογοτεχνίας 

Λογοτεχνία

Εκπαιδευτικός που διδάσκει το μάθημα της Λογοτεχνίας στην Α’ τάξη του Λυκείου και με βάση το νέο Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος, στο πλαίσιο της ενότητας «Παράδοση και Μοντερνισμός στη νεοελληνική ποίηση» χωρίζει τους μαθητές της σε οκτώ ομάδες ορίζοντας σε κάθε ομάδα έναν μαθητή ως γραμματέα και έναν ως υπεύθυνο για την έρευνα στο διαδίκτυο. Παράλληλα ένας μαθητής αναλαμβάνει το ρόλο του συντονιστή όλων των επόμενων εργασιών, παρουσιάσεων και συζητήσεων.
Όλες οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους Φύλλα Εργασίας με συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Για παράδειγμα, μία από τις ομάδες έχει ως θέμα το εξής:
«Υπερρεαλισμός στη γενιά του 1930 και Νεοϋπερρεαλισμός στη νεότερη ποίηση».
 Μία από τις δραστηριότητες της κάθε ομάδας είναι να επιλέξει ένα ή δύο αντιπροσωπευτικά ποιήματα του ρεύματος που μελέτησε και να τα παρουσιάσει στην ολομέλεια, όπως επίσης και να δημιουργήσει ένα αρχείο παρουσιάσεων με βάση το οποίο ο γραμματέας της κάθε ομάδας θα παρουσιάσει με τη μορφή προσχεδιασμένου προφορικού λόγου τις απόψεις, τα συμπεράσματα και τα αποτελέσματα της έρευνας για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τόσο των λογοτεχνικών σχολών και ρευμάτων όσο και των ποιητών που μελετήθηκαν. Οι υπόλοιπες ομάδες κάνουν σχόλια, παρεμβάσεις και προσθήκες. Όλες οι ομάδες κρατούν γραπτές σημειώσεις από την εκάστοτε παρουσίαση.
Τέλος οι μαθητές επιλέγουν ένα ποίημα από τα παραπάνω και δημιουργούν μια παρουσίαση διαφανειών, στο οποίο συμπεριλαμβάνουν τα ποιήματα που τους άρεσαν περισσότερο, διανθισμένα με εικόνες, πίνακες ζωγραφικής ή ήχους που θα βρείτε από το διαδίκτυο. Εναλλακτικά, μπορούν να δημιουργήσουν ένα κολάζ με τις εικόνες και τη μουσική που επέλεξαν αξιοποιώντας το πρόγραμμα Picasa. Σε όλες τις παρουσιάσεις καταγράφουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους γεννιούνται από την ανάγνωση των ποιημάτων.
-------------------------------------------------------------------
*σημείωση: το παραπάνω παράδειγμα αντλήθηκε από το σενάριο "Εμβατήριο πένθιμο και κατακόρυφο, στο μεταίχμιο παράδοσης και μοντερνισμούπου έχει αναρτηθεί στη βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων "Ιφιγένεια"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου